reklama

Ron Dennis opúšta McLaren. Neuškodí to....

Z Wokingu prišla správa, že Ron Dennis, šéf tímu McLaren F1 opúšťa svoju stoličku a pre sezónu 2009 ju prenechá Martinovi Whitmarshovi. Dennis v tíme ostáva na nižšej funkcii. Za jeho riadenia dosiahol tím výrazné úspechy, no prišlo aj niekoľko pomerne zbytočných konfliktov s jazdcami, ktorých zamestnával.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

61-ročný Angličan šéfoval McLarenu F1 od roku 1981. Podarilo sa mu získať jazdecké tituly s piatimi rôznymi jazdcami, no veľmi podobný počet pilotov od neho (a taktiež od Mercedesu) odišlo za nie veľmi priateľských podmienok.

Zrejme najhorúcejším prípadom je stále Fernando Alonso a jeho odchod v roku 2007 po jednej jedinej sezóne u strieborných. Oficiálne bol Alonso nezvládnutelný, išiel proti tímu a robil si čo chcel. Na druhej strane však stoja dva fakty - každý manažér by mal byťschopný ukaučovať svojich jazdcov (veď ich platí). Manažér (či šéf tímu) má teda určité páky na to,aby mu jeho jazdci takpovediac nerobili "bordel". Je tu aj faktor motivácie jazdcov a určitéhousmerňovania ich vystupovania. Toto sa pri Alonsovi v McLarene očividne Ronovi Dennisovinepodarilo. Rozhodne z nepodarenej spolupráce nemožno viniť Alonsa. Ten totiž vo svojom minulom tíme Renault nemal absolútne žiadny problém. A aj ak by prestupom do McLarenu vznikli výrazné zmeny v jeho povahe, šéf tímu by to mal byť schopný udržať na uzde. To sa nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naviac Alonso nebol zďaleka jediným pilotom, ktorého spolupráca s McLarenom skončila neslávne. Obdobne dopadol Juan Pablo Montoya. V BMW útočil v roku 2003 ešte pred koncom sezóny na titul. O dva roky neskôr v McLarene získal tri víťazstvá, no sezónu na to sa začalo všetko kaziť. V tedy priemernom McLarene (aj Raikkonen celkovo až piaty) prišla séria neúspechov, kolízii a nakoniec po rozhádaní sa s Dennisom kvôli koketovaniu s NASCAR vyhadzov.

Aby nezostalo len pri južanskej krvi, zlé srdce na vedenie McLaren má aj dlhoročný testovací pilot Alex Wurz. Rozlúčili sa s ním veľmi neobvykle, postavili auto do ktorého sa so svojou výškou 186cm nevošiel. Podobne dopadol aj Gary Paffett, ktorému McLaren sľuboval miesto ostrého pilota, za testovanie. Pre toto zanechal sľubnú kariéru v DTM (vyhral titul) a prišiel na pozíciu testovača. No z jazdeckého miesta nebolo nič, Dennis angažoval "svojho" Lewisa Hamiltona. Paffett už opätovný návrat do DTM nezvládol, čo sa dalo koniec-koncov predpokladať, keďže dal (tu už Mercedes, ktorý vlastní v McLarene F1 väčšinu) pilotovi, ktorý im vyhral v roku 2005 titul, po návrate do DTM v rokoch 2007 a 2008 pokaždé rok starý model...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ťažko povedať, či môže za rozpory s pilotmi skôr Ron Dennis (McLaren) alebo samotný Mercedes. Skôr obidvaja. Dennis nezvládol narozdiel od Flavia Briatoreho a Franka Williamsa manažovanie dvoch rýchlych ale výbušných pilotov, Mercedes zlikvidoval v DTM kariéru Paffettovi a do predčasného dôchodku poslal Alesiho. Jemu prikázal potupne v posledným pretekoch pustiť pred cieľovou čiarou tímových kolegov (niečo na spôsob púšťačiek Schumacher-Barrichello v F1). Alesi na protest ani neprešiel cieľovou čiarou a v Mercedese skončil. Mimochodom, taktiež s rok starým autom...

Odchod Rona Dennisa by výsledky McLarenu v sezóne 2009 ovplyvniť nemal, na vývoji auta sa podieľajú iní ľudia a Whitmarsh je pri tíme dosť dlho na to, aby prevzal zodpovednosť za riadenie. A sporov s jazdcami už môže iba ubudnúť.

Maťo Krajčovič

Maťo Krajčovič

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o automobilový techniku a motoršport. Občasný prispievaťeľ na auto-news.cz Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáF1

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu